De mogelijkheden van vervoer op een rijtje:

1: TREIN: tel: 0800-023 25 45 of www.arriva.nl

Arriva: Roermond-Nijmegen.

2:  Bus LIJNDIENST. Tel: 0800-023 25 45 of www.bravo.info

3:  BUURTBUS LAND VAN CUIJK:  info? klik hier.

– Lijn 292: buurtbus St. Anthonis-Boxmeer. Dit is de lijn die in Landhorst komt.

– Lijn 255: buurtbus Boxmeer-Venray.

– Lijn 238: buurtbus Grave-Boxmeer.

OV BEGELEIDERSKAART. Tel: 030- 235 46 61   (klik hier voor meer info.)

4:  REGIOTAXI: tel: 0900-82 94 67 of www.regiotaxinoordoostbrabant.nl
     Voor de regiotaxi kan iedereen een pas aanvragen. U betaald dan het gewone openbaarvervoertarief.

Maar u kunt ook, bij de gemeente, een WMO pas aanvragen en dan betaalt u een gereduceerd tarief.

U kunt dan ook nog een begeleiderskaart aanvragen zodat er altijd iemand met u mee kan reizen als u dat niet alleen kunt.

U kunt vanaf uw woonplaats 25 kilometer rijden.

Wel kunt u verder dan die 25 kilometer rijden als u naar een “puntbestemming” moet en dat zijn b.v. de ziekenhuizen in. Nijmegen, Uden, Oss.

U kunt zoveel kilometers rijden als u wilt.

Aanvragen WMO pas: (gevonden op de site van Gemeente Sint Anthonis:
     Voor een voorziening zoals woon-, vervoers- of rolstoelvoorziening, hulp in de huishouding,  individuele ondersteuning, dagbesteding
     of gehandicaptenparkeerkaart
 verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met het Zorgloket.
     Dit is ondergebracht bij de gemeente Boxmeer.
Telefoon:  0485-585865.
     Een medewerker van het Zorgloket zal dan, indien nodig, met u persoonlijk een afspraak maken.

5:  VALYS. Tel 0900-96 30 of www.valys.nl
     Met de valys kunt u zover reizen als u wilt. U moet hiervoor ook een pas aanvragen.
     Dit kan alleen als u ook de WMO pas hebt voor de regiotaxi.
     Hier krijgt u een maximaal aantal kilometers toegewezen die u in 1 jaar mag reizen.
     Het tarief voor valys is € 0,20 per kilometer.
     Hier mag u 1 persoon gratis meenemen en nog 2 personen tegen het gereduceerde tarief van € 0,20 per kilometer.

6:  Stichting Vrijwillige Thuishulp Sint Anthonis

Vervoer is bestemd voor mensen die geen gebruik kunnen maken van Regiotaxi, Openbaar Vervoer of kunnen steunen op mensen uit hun eigen netwerk.
     Kosten: € 0.27 per kilometer van woonadres van de vrijwilliger tot eindbestemming en terug.

Meer info: klik hier.