Respijtzorg of vervangende mantelzorg.

Jaarlijks in de eerste week van november, wordt er extra aandacht besteed aan de mantelzorgers van het  land van Cuijk.

Ook dit jaar zijn ze op allerlei manieren in het zonnetje gezet.

Er wordt steeds meer gevraagd van de mantelzorger, zeker het afgelopen half jaar.

Hoe fijn zou het zijn als de mantelzorger wat ruimte krijgt om de accu weer op te laden en de zorg door onze vrijwilligers overgenomen kan worden.

Stichting De Parel van Sint Anthonis, een zogenoemde voorliggende (zorg)voorziening, draait volledig op vrijwilligers.

Persoonlijke en medische zorg kunnen/mogen wij niet leveren,dat zal door de mantelzorger en familie in overleg met een thuiszorgteam geregeld moeten worden, als dit tenminste nog niet in de thuiszorgsituatie geleverd wordt.

Er is 24 uur iemand van ons aanwezig, de zorgvrager een vakantiegevoel geven en in de watten leggen is onze kracht.

Één van de mogelijkheden is De Parel in Sint Anthonis.

Klik hier voor meer info over “De Parel”

Er is ook een Brochure welke als een soort wegwijzer gebruikt kan worden.

Klik hier voor de brochure.