Kerstviering 2020.

Ieder jaar houden we als KBO Landhorst een Kerstviering.
Deze wordt dan in de weken vóór Kerst georganiseerd.
Ook in 2020 had het bestuur de viering weer op de agenda staan.

Maar….. Helaas vanwege de Coronamaatregelen zou een bijeenkomst met meerdere personen zeer waarschijlijk niet toegestaan zijn.
Daarom werd er naar alternatieven gezocht.
Uiteindelijk is er een keuze gemaakt uit de diverse mogelijkheden.

We gaan alle leden een tasje bezorgen, met daarin wat spulletjes welke van pas kunnen komen als je thuis, alleen of met meerdere, Kerst viert.
Op een adres met twee leden doen we er wat meer in.
Er wordt afgesproken wat het ongeveer mag kosten.
Na een flinke discussie wordt besloten om ook de zeventig plussers, welke geen lid, zijn ook in de actie te betrekken. Weliswaar met een kleinere inhoud van het tasje. (Hierbij nemen we het risico dat we iemand vergeten).

Nu gaan de dames van het bestuur aan de slag.
Zij gaan winkels bezoeken en spullen vergelijken.
Uiteindelijk worden er keuzes gemaakt, en dan kan het “inpakken” beginnen.
Ook dit inpakken wordt helemaal door de dames verzorgd.

Aad heeft ondertussen de Kerst-nieuwsbrief opgesteld en doorgemaild aan de andere bestuursleden.
Deze wordt door de anderen als uitstekend beoordeeld.
Zodat deze ook, tegelijk met de Ons van eind december, in de tasjes gedaan kan worden.

En dan, op dinsdag 22 december, gaan de mensen welke ook altijd de Ons bezorgen op pad.
In de kern van het dorp worden de tasjes met bolderkarren vervoerd.
Het is een beetje een druilerig weer. Dus moeten de tasjes afgedekt worden.

Bij het bezorgen moet er natuurlijk wel rekening gehouden worden met de Corona maatregelen.
Zoals de anderhalve meter afstand en géén handen schudden.
Daarom spreken we de volgende werkwijze af:
Aanbellen, tasje op de stoep, twee passen terugtreden, een kort praatje met de bewoner en wegwezen.

Bij dit kort praatje blijkt dat de actie zéér positief ontvangen wordt.

Bij deze willen de mannen van het bestuur (Aad en Ad) de dames héél hartelijk danken voor hun voortreffelijke werk

Leny, Marij en Mariet hartstikke veel bedankt !!!

PS.
Wat de kosten betreft hebben we een kleine meevaller.
KBO-Brabant heeft bij diverse subsidieverleners dertigduizend euro losgepeuterd, en kan dit bedrag verdelen over die afdelingen welke op een of andere manier een kerstviering/actie houden. Ook onze actie kwam hiervoor in aanmerking. Zodat we tezijnertijd een kleine donatie kunnen verwachten vanuit KBO-Brabant.