Sociom heeft in het kader van “een week tegen eenzaamheid” een soep actie georganiseerd. Dit in samenwerking met o.a. de plaatselijke KBO’s.

Ook KBO Landhorst heeft positief gereageerd op het initiatief.

Sociom stelde alle ingredienten ter beschikking. Maar we moesten wel zelf koken. Dit karweitje was wel toevertrouwd aan Tineke en Leny. Zij hebben dit thuis gedaan. Aad had op dinsdag de ingredienten en de recepten opgehaald en deze bij de dames bezorgd.
Dus konden op woendagmorgen de dames aan de slag. Pompoenen en groenten snijden. En weet ik wat nog meer. De grootste pan die ze hadden was zes liter. Maar ze hadden samen, in meerdere pannen, zowat twintig liter verrekte lekkere pompoensoep bereidt.
Met de bolderwagen werd deze naar “de Stek” gebracht. Er hadden zich achtendertig leden opgegeven en deze kwamen na vijf uur, met soepkom en lepel, naar “De Stek” om hier met begeleiding van accordionmuziek van Louis van Loosbroek te genieten van de lekkere soep.
Natuurlijk werd er druk gepraat zodat Aad op een gegeven moment vroeg: “Hoe noemen ze dat hier ook weer, een kippenhok?” Nee bij ons zeggen we: “het lijkt wel een hennenkooi!”
Dus een gezellige middag welke bij diverse personen weer even de eenzaamheid verdreef.
Rest ons Caroline Hoogeveen van Sociom, Louis van Loosbroek, Aad, Tineke, Leny en Marij te bedanken voor hun inzet.

Foto’s door Sociom

Een “schon toffel volk”

Wie nog? Hij mag/moet op!