Klik hier voor meer foto’s

Kerstviering 14 december 2022.

Nadat er, vanwege de coronaperikelen, twee jaar geen kerstviering gehouden kon worden, kon het dit jaar weer doorgaan. En Hoe!

Nadat we allen gesetteld waren en van ’n bakje koffie/thee waren voorzien opende Leny de viering. Zij heette iedereen welkom en gaf een korte toelichting.
Daarna las Arna een prachtig verhaal voor van Godfried Bomans. Over een rijke man en een aantal wijsgeren, met de vraag “Wanneer ben je gelukkig?”.

Na Arna kwam Marij aan bod met een prachtig gedicht/verhaal over het Kerstfeest, vroeger bij ons thuis.

Daarna werd de kerstmarkt geopend. Niet letterlijk, maar een prachtig toneelspel. Er werd o.a. naar een piek gezocht en naar een nieuwe Sint Jozef.

Tijdens een korte pauze van het spel vertelde Annie een kort verhaaltje over de belevenissen van het kindje tijdens de geboorte.

Na “de kerstmarkt” werden de aanwezigen in een aantal groepen ingedeeld. Elke groep moest een gedicht maken van 12 regels. In deze regels moesten de woorden: Maria, Jozef, kindje Jezus, en gehaktbal voorkomen. Hierbij moet ieder verplicht woord in een andere regel staan. Daarna moest één lid van de groep het werk voorlezen. Voor de groep welke het meeste applaus oogstte was er een kleine attentie.
(Klik hier  voor de gedichten)
Na de literaire hoogstandjes was er een loterij. Ieder had bij binnenkomst een lotje gekregen. De prijsjes waren door het bestuur en enkele vrijwilligers gemaakt. Jammer. Geen prijs!

Na “de kerstmarkt” was er wat vertraging omdat de cateraar wat te laat was.
Maar toen deze was gearriveerd en de spijzen waren “uitgestald” konden we “aan tafel”. Soep, warm en koud gevolgd door bavarois! Het was allemaal even lekker! Compliment aan de cateraar. (van Vonderen)

Rest mij het bestuur te feliciteren met een zeer geslaagde kerstviering.

Zeker ook heel veel dank aan de vele vrijwilligers die aan deze viering hebben meegewerkt. Het was klasse! Tof!

Klik hier voor een kort filmpje van:
de kerstmarkt en de loterij.
(Slecht van kwaliteit)